Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Otwocka
Menu góra
Strona startowa Ogłoszenia, informacje Poradnik interesanta Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Zameldowanie/wymeldowanie decyzją administracyjną (pobyt stały lub czasowy) oraz anulowanie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej; WOM-19 - Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych, menu 1222, artykuł 9107 - BIP - Miasto Otwock”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych

Zameldowanie/wymeldowanie decyzją administracyjną (pobyt stały lub czasowy) oraz anulowanie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej; WOM-19

Wymagane wnioski

1. Wniosek o wymeldowanie, o zameldowanie albo o anulowanie zameldowania - w trybie administracyjnym.

Wymagane załączniki

1. Kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu np. umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub akt notarialny (oryginał do wglądu).

2. Wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego” - w przypadku wniosku o zameldowanie na pobyt stały lub czasowy,

3. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej 10 zł - w przypadku wniosku o wymeldowanie lub anulowania zameldowania.

4. W szczególnych przypadkach należy dołączyć inne istniejące dokumenty, np. wyrok rozwodowy, wyrok eksmisyjny, protokół wykonania eksmisji przez komornika czy inne rozstrzygnięcia potwierdzające stan faktyczny w sprawie.

5. W przypadku ustanowienia pełnomocnika, dodatkowo:

-  pełnomocnictwo,

- potwierdzenie wniesienia opłaty za złożenie pełnomocnictwa.

Opłaty

10 zł -za wydanie decyzji (w sprawie wymeldowania lub anulowania zameldowania).

17zł-za złożenie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika.

Opłacie skarbowej nie podlega złożenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. 

Opłatę uiszcza się w kasie urzędu Bud. B lub na rachunek Urzędu Miasta Otwocka nr:

89 8001 0005 2001 0007 9875 0013.

Miejsce złożenia i odbioru

Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych

Pn. 8.00-18.00, Wt., Śr., Czw., Pt.: 8.00-16.00

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych

tel. 22 779 20 01 wew. 144  lub  22 779 27 29.

Termin załatwienia

Przeprowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji administracyjnej odbywa się zgodnie z terminami określonymi w KPA – do 2 miesięcy. W przypadku skomplikowanego postępowania, termin może ulec przedłużeniu.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji – za pośrednictwem Prezydenta Miasta Otwocka.

Uwagi

1. Każda osoba, która opuszcza swoje miejsce pobytu stałego winna wymeldować się najpóźniej w dniu, w którym wyprowadza się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały. Również w przypadku wyprowadzki z miejsca pobytu czasowego - jeżeli osoba wyprowadza się przed upływem zadeklarowanego terminu pobytu, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w urzędzie.

2. W sytuacji, gdy mimo wyprowadzki osoba nie wymeldowała się z pobytu stałego lub czasowego, z wnioskiem o wymeldowanie może wystąpić osoba posiadająca tytuł prawny do danego mieszkania (domu). Postępowanie o wymeldowanie może również zostać wszczęte z urzędu.

3. W przypadku, gdy dana osoba pomimo zameldowania nie mieszkała i nie mieszka nadal pod wskazanym adresem, osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu może wystąpić z wnioskiem o uchylenie (anulowanie) zameldowania. Postępowanie o uchylenie zameldowania może również zostać wszczęte z urzędu.

4. Jeżeli dane zgłoszone przez osobę do zameldowania (lub wymeldowania) budzą wątpliwości, o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.

5. O zameldowanie na pobyt stały lub na pobyt czasowy w trybie decyzji administracyjnej osoba może wystąpić, jeżeli odmówiono jej zameldowania w zwykłym trybie – (tzw. czynności materialno-technicznej).

6. Zameldowanie potwierdza pobyt osoby pod danym adresem i nie ma żadnego związku z prawem do lokalu. Przez zameldowanie nie nabywa się też żadnego prawa do przebywania pod danym adresem

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.

2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.

Więcej informacji:

1) Informacje ogólne - https://www.gov.pl/web/gov/obowiazek-meldunkowy

2) Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy - https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-dluzszy-niz-3-miesiace

3) Zameldowanie na pobyt czasowy cudzoziemców - https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-czasowy-dla-cudzoziemcow

4) Zameldowanie na pobyt stały cudzoziemców - https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-dla-cudzoziemcow

5) Wymeldowanie z pobytu stałego - https://www.gov.pl/web/gov/wymelduj-sie-z-pobytu-stalego

Pliki do pobrania

  • Wniosek o wymeldowanie w trybie dec. administracynej lub o uchylenie czynności mat.-tech. zameldowania (anulowanie  zameldowania)  (do pobrania )

  • Wniosek o zameldowanie decyzją administracyjną  ( do pobrania )
  • Karta usług ( do pobrania )

Metryka

sporządzono
2007-02-28 przez Bożena Kałowska
udostępniono
2007-02-28 00:00 przez Marcin Stefanowicz
zmodyfikowano
2020-03-04 09:17 przez Stefanowicz Marcin
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
429
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.