Wniosek o udostępnienie spisu wyborców; WOM-23
Wymagane dokumenty
Wniosek o udostępnienie spisu wyborców.
Do wglądu:
Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość.
Opłaty
Nie pobiera się
Miejsce złożenia i odbioru
Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych
poniedziałek: 8.00 -18.00
wtorek – piątek: 8.00 -16.00
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych
tel. 22 779 20 01 wew. 142 lub 22 779 27 29
Termin odpowiedzi
Udostępnienie spisu wyborców – niezwłocznie w obecności wnioskodawcy.
W przypadku złożenia reklamacji na nieprawidłowości w spisie wyborców - 2 dni od daty złożenia reklamacji.
Tryb odwoławczy
Na decyzję nieuwzględniającą reklamacji lub powodującą skreślenie ze spisu, wnoszący reklamację bądź osoba skreślona ze spisu wyborców może wnieść skargę za pośrednictwem Prezydenta Miasta Otwocka do właściwego miejscowo sądu rejonowego, w terminie 2 dni od dnia doręczenia decyzji.
Opłata za odwołanie
Nie pobiera się.
Uwagi
1. Spis wyborców jest udostępniony na pisemny wniosek każdego, do wglądu w Wydziale Spraw Obywatelskich w Gminie (wzór wniosku w załączeniu).
2. Każdy może wnieść reklamację na nieprawidłowości w spisie wyborców, w szczególności w sprawie:
a) pominięcia wyborcy w spisie,
b) wpisania do spisu osoby, która nie ma prawa wybierania,
c) niewłaściwych danych o osobach wpisanych do spisu,
d) ujęcia w spisie wyborców osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze gminy.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego.
2. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy.
3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 grudnia 2014r. w sprawie spisu wyborców.
Pliki do pobrania
* Druk o udostępnienie spisu wyborców ( do pobrania )
* Karta usług (do pobrania)