Rok 2023
Raport o stanie Gminy za rok 2023
Zgodnie z art.28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609 ze zm.) Prezydent Miasta Otwocka co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miasta Otwocka raport o stanie gminy, który obejmuje podsumowanie działalności prezydenta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego
Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę. W debacie nad raportem oprócz radnych głos mogą również zabierać mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie, składa do Przewodniczącej Rady Miasta Otwocka pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 50 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej
w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana zostanie sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącą Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem Panu Prezydentowi wotum zaufania.
Sesja, na której zostanie przedstawiony raport o stanie Gminy Otwock zaplanowana jest na dzień 26 czerwca 2024 r.
W związku z powyższym zgłoszenia mieszkańców będą przyjmowane do dnia 25 czerwca 2024 r. do godziny 16.00 w Urzędzie Miasta Otwocka, ul. Armii Krajowej 5 w budynku B, pok. nr 1.
Formularz zgłoszenia do debaty dostępny jest na stronie internetowej miasta oraz w Urzędzie Miasta Otwocka.