Nadanie numeru PESEL na wniosek; WOM-14
Wymagane wnioski
Wypełniony wniosek złożony przez osobę obowiązaną do posiadania numeru PESEL na podstawie odrębnych przepisów.
Wymagane załączniki – do wglądu
1. Dowód osobisty lub ważny paszport.
2. W przypadku cudzoziemców:
- dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.
Opłaty
Nie podlega opłacie.
Miejsce złożenia i odbioru
Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych
Pn. 8.00-18.00, Wt., Śr., Czw., Pt.: 8.00-16.00
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych
tel. 22 779 20 01 wew. 142, 22 779 27 29.
Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Uwagi
1. Numer PESEL może być nadany na wniosek dla osoby, która obowiązana jest do jego posiadania na podstawie odrębnych przepisów.
2. Numer PESEL jest nadawany z urzędu przez ministra właściwego do spraw informatyzacji w przypadku:
wykonaniu obowiązku meldunkowego,
rejestracji w Urzędzie Stanu Cywilnego noworodków urodzonych na terytorium RP,
przy ubieganiu się o polski dokument tożsamości przez obywateli polskich.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL.
Więcej informacji:
1) PESEL dla Polaków - https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-numer-pesel-dla-obywateli-polskich
2) PESEL dla cudzoziemców- https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-numer-pesel-dla-cudzoziemcow
3) Dane w rejestrze PESEL - https://www.gov.pl/web/gov/sprawdz-swoje-dane-w-rejestrze-pesel
Pliki do pobrania:
- Wniosek o nadanie numeru PESEL (do pobrania)
- Karta usług (do pobrania )