Modyfikacja treści aktualności 'Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego; WOM-10'
Wymagane wnioski
Wypełniony formularz zgłoszenia wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego.
Wymagane załączniki – do wglądu
1. Dowód osobisty lub ważny paszport.
2. W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
- dowód osobisty lub paszport pełnomocnika.
Opłaty
Nie podlega opłacie.
17 zł – za wydanie zaświadczenie o wymeldowaniu, na wniosek osoby dokonującej wymeldowania.
Opłatę uiszcza się w kasie urzędu Bud. B lub na rachunek Urzędu Miasta Otwocka nr:
89 8001 0005 2001 0007 9875 0013.
Miejsce złożenia i odbioru
Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych
Pn. 8.00-18.00, Wt., Śr., Czw., Pt.: 8.00-16.00
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych
tel. 22 779 20 01 wew. 142, 22 779 27 29.
Termin załatwienia
Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia.
Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna.
Uwagi
1. Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego pobytu jest obowiązany wymeldować się.
2. Osoba może się wymeldować z miejsca pobytu stałego/czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
3. Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ gminy, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego potwierdzenia odbioru. /http://epuap.gov.pl/wps/portal/
4. Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
5. Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
6. Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego
7. Jeżeli dane zgłoszone do wymeldowania (lub zameldowania) budzą wątpliwości o wymeldowaniu (lub zameldowaniu) rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.
8. Organ gminy wydaje z urzędu lub na wniosek decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.
Więcej informacji:
1) Informacje ogólne - https://www.gov.pl/web/gov/obowiazek-meldunkowy
2) Wymeldowanie z pobytu stałego - https://www.gov.pl/web/gov/wymelduj-sie-z-pobytu-stalego
3) Wymeldowanie z pobytu czasowego - https://www.gov.pl/web/gov/wymelduj-sie-z-pobytu-czasowego
Pliki do pobrania
- Druk zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego ( do pobrania)
- Druk zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego wersja edytowalna (do pobrania)
- Druk zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ( do pobrania)
- Druk zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego wersja edytowalna (do pobrania)
- Karta usług (do pobrania)