Informacja w sprawie zgłoszeń kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 10 maja 2020 roku.
Informacja w sprawie zgłoszeń kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 10 maja 2020 roku.
1) Uchwała nr 11/2019 Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 27 lutego 2019 r. w sprawie powoływania obwodowych komisji wyborczych w obwodach głosowania utworzonych w kraju, w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz do Parlamentu Europejskiego (tekst ujednolicony) wraz z załącznikami:
Uchwała do pobrania: Uchwala nr 11na2019.pdf
2) Uchwała Nr 20/2020 Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 17 lutego 2020 roku zmieniająca uchwałę w sprawie powoływania obwodowych komisji wyborczych w obwodach głosowania utworzonych w kraju, w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz do Parlamentu Europejskiego
Uchwała do pobrania: Uchwał Nr 20na2020.pdf
Wzory:
- Zgłoszenie kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych przez komitet wyborczy: Wzór zgłoszenia Komitet wyborczy.pdf
- Zgłoszenie wyborcy: Wzór zgłoszenie wyborca.pdf
Zgłoszenia kandydatów na członków komisji przyjmują urzędnicy wyborczy, właściwi dla gminy, w której siedzibę ma dana komisja, za pośrednictwem urzędu gminy. Zgłoszenia kandydatów należy składać w kancelarii Urzędu Miasta Otwocka (Bud. B przy ul. Armii Krajowej 5, 05-400 Otwock) w godzinach pracy Urzędu. Termin zgłoszenia kandydatów przez pełnomocników wyborczych zgodnie z kalendarzem wyborczym upływa w dniu 10 kwietnia 2020 roku.
I N F O R M A C J A
dotycząca zgłoszeń kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych przez pełnomocnika komitetu wyborczego
lub osobę przez niego upoważnioną
Mając na względzie stanowisko Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 26 marca 2020 r., wydane w związku z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2
informuję, że
zgłoszenie kandydatów na członków komisji może zostać także przesłane (najpóźniej do dnia 10 kwietnia 2020 r. do godz. 16.00) w formie skanu,
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sekretarz@otwock.pl
Przy przesyłaniu skanów e-mailem nie jest wymagany podpis elektroniczny.
W przypadku przesłania skanów zgłoszeń drogą elektroniczną oryginały zgłoszenia należy przesłać do Urzędu Miasta Otwocka za pośrednictwem operatora pocztowego (oryginalne dokumenty nie muszą zostać doręczone do czasu upływu terminu
na dokonywanie zgłoszeń).
W przypadku wysłania zgłoszenia pocztą lub skanem za pośrednictwem poczty elektronicznej, dopuszczalne jest:
a) uwierzytelnienie kopii upoważnienia pełnomocnika wyborczego do zgłoszenia kandydatów przez osobę zgłaszającą kandydatów, a nie przez pełnomocnika wyborczego,
b) potwierdzenie doręczenia do urzędu gminy zgłoszenia przez osobę przyjmującą zgłoszenie (pracownik urzędu gminy) za pośrednictwem poczty elektronicznej (nie jest wymagany podpis elektroniczny).
Informacje o sposobie przyjmowania zgłoszeń w czasie, gdy zakres przyjmowania interesantów w Urzędzie jest ograniczony, można uzyskać pod numerem telefonu 603-101-505.