Udostępnienie rejestru wyborców; WOM-21
Wymagane dokumenty
Wniosek o udostępnienie rejestru wyborców.
Do wglądu:
Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość.
Opłaty
Nie pobiera się.
Miejsce złożenia i odbioru
Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych
poniedziałek: 8.00-18.00
wtorek – piątek: 8.00-16.00
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych
tel. 22 779 20 01 wew. 142 lub 22 779 27 29
Termin odpowiedzi
Niezwłocznie w obecności wnioskodawcy.
3 dni od daty złożenia reklamacji w przypadku złożenia reklamacji.
Tryb odwoławczy
Na decyzję nieuwzględniającą reklamacji lub powodującą skreślenie z rejestru wyborców, wnoszący reklamację bądź osoba skreślona z rejestru wyborców może wnieść skargę za pośrednictwem Prezydenta Miasta Otwocka, do właściwego miejscowo sądu rejonowego w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.
Opłata za odwołanie
Nie pobiera się
Uwagi
1. Rejestr wyborców jest udostępniony na pisemny wniosek każdego, do wglądu w Wydziale Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych (wzór wniosku o udostępnienie rejestru wyborców stanowi załącznik nr 1).
2. Każdy może wnieść reklamację na nieprawidłowości w rejestrze wyborców, w szczególności w sprawie:
a. pominięcia wyborcy w rejestrze,
b. wpisania do rejestru osoby, która nie ma prawa wybierania,
c. niewłaściwych danych o osobach wpisanych do rejestru,
d. objęcia w rejestrze wyborców osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze gminy.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego.
2. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. Kodeks wyborczy.
3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze.
Druk wniosku o udostępnienie rejestru wyborców (do pobrania)
Karta usług (do pobrania )