Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Otwocka
Menu góra
Strona startowa Ogłoszenia, informacje Poradnik interesanta Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Zameldowanie obywateli polskich na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące; WOM-8 - Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych, menu 1222, artykuł 9052 - BIP - Miasto Otwock”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych

Zameldowanie obywateli polskich na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące; WOM-8

Wymagane wnioski

Wypełniony formularz zgłoszenia pobytu stałego lub pobytu czasowego.

Wymagane załączniki – do wglądu

1. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu np. umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub akt notarialny.

2. Dowód osobisty lub ważny paszport.

3. W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika, dodatkowo:

- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,

- dowód osobisty lub inny dokument tożsamości pełnomocnika.

Opłaty

Nie podlega opłacie.

17 zł – za wydanie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy.

Opłatę uiszcza się w kasie urzędu Bud. B lub na rachunek Urzędu Miasta Otwocka nr:

89 8001 0005 2001 0007 9875 0013.

Miejsce złożenia i odbioru

Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych

Pn. 8.00-18.00, Wt., Śr., Czw., Pt.: 8.00-16.00

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych

tel. 22 779 20 01 wew. 142, 22 779 27 29.

Termin załatwienia

Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia meldunkowego.

Tryb odwoławczy

Brak, czynność materialno-techniczna.

Uwagi

1. Obywatel polski przebywający na terytorium RP jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

2. Zameldowanie na pobyt stały lub na pobyt czasowy dokonuje się w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której osoba zgłaszająca swój pobyt zamieszkuje, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport.

3. Obowiązku meldunkowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej /http://epuap.gov.pl/wps/portal/ na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru. Należy dołączyć do formularza dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.

4. Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymuje   zaświadczenie o  zameldowaniu, ważne do chwili zmiany miejsca pobytu.

5. Przy dopełnieniu obowiązku zameldowania na pobyt stały lub pobyt czasowy, można wymeldować się z poprzedniego miejsca pobytu.

6. Zameldowania można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

7. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

8. Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym Urzędzie Stanu Cywilnego zastępuje zameldowanie. Zameldowanie na pobyt stały następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia, w miejscu stałego pobytu rodziców albo tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa.

9. Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania (lub wymeldowania) budzą wątpliwości, o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.

2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.

Więcej informacji:

1) Informacje ogólne - https://www.gov.pl/web/gov/obowiazek-meldunkowy

2) Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy - https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-dluzszy-niz-3-miesiace

3) Zameldowanie na pobyt czasowy cudzoziemców - https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-czasowy-dla-cudzoziemcow

4) Zameldowanie na pobyt stały cudzoziemców - https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-dla-cudzoziemcow


Pliki do pobrania

Metryka

sporządzono
2005-11-30 przez Bożena Kałowska
udostępniono
2005-11-30 00:00 przez Jan Staniewski
zmodyfikowano
2020-06-04 07:39 przez Staniewski Jan
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
3722
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.