Zaopiniowanie umieszczenia tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego nie będącego szyldem; WPP-12
Wymagane wnioski
Wniosek o zaopiniowanie umieszczenia tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego nie będącego szyldem.
Przez tablicę reklamową nie będącą szyldem należy rozumieć przedmiot materialny przeznaczony lub służący ekspozycji reklamy wraz z jego elementami konstrukcyjnymi i zamocowaniami, o płaskiej powierzchni służącej ekspozycji reklamy, w szczególności baner reklamowy, reklamę naklejaną na okna budynków i reklamy umieszczane na rusztowaniu, ogrodzeniu lub wyposażeniu placu budowy, z wyłączeniem drobnych przedmiotów codziennego użytku wykorzystywanych zgodnie z ich przeznaczeniem – umieszczony poza nieruchomością, na której prowadzona jest działalność, o której ta tablica informuje.
Przez urządzenie reklamowe nie będące szyldem należy rozumieć przedmiot materialny przeznaczony lub służący ekspozycji reklamy wraz z jego elementami konstrukcyjnymi i zamocowaniami, inny niż tablica reklamowa, z wyłączeniem drobnych przedmiotów codziennego użytku wykorzystywanych zgodnie z ich przeznaczeniem - umieszczony poza nieruchomością, na której prowadzona jest działalność, o której to urządzenie informuje.
Wymagane załączniki
Zgodnie z pkt 4 wniosku oraz podpisana klauzula RODO
Opłaty
Bez opłat.
17 zł w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
Dokumenty do wglądu
Nie są wymagane
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Planowania Przestrzennego, tel. (22) 779 20 01 wew. 108, 152, 190
e-mail: planowanie@otwock.pl
poniedziałek 800-1800
wtorek – piątek 800-1600
Sposób załatwienia
- Złożenie kompletnego wniosku
- Czynności sprawdzające
- Udzielenie pisemnej odpowiedzi
Termin załatwienia
Do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
Tryb odwoławczy
Opinia – nie ma trybu odwoławczego
Opłata za odwołanie
Nie dotyczy
Uwagi
- Mapy można uzyskać m.in. w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, Otwock, ul. Górna 13 lub zakupić w wersji elektronicznej udostępnionej przez Geoportal Powiatu Otwockiego.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni (zgodnie z art. 64 §2 kpa). Nie uzupełnienie w ww. terminie skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
- Pozytywna opinia w przedmiocie umieszczenia tablic reklamowych i urządzeń reklamowych niebędących szyldów nie wyłącza stosowania przepisów odrębnych:
1) ustawy o drogach publicznych w zakresie wydania decyzji administracyjnej dotyczącej zajęcia pasa drogowego - jeżeli miejsce umieszczenia reklamy będzie znajdowało się w pasie drogowym;
2) ustawy prawo budowlane w zakresie zgłoszenia budowy – jeżeli reklama będzie trwale związana z gruntem (czyli będzie budowlą w rozumieniu przepisów ustawy prawo budowlane);
3) ustawy o ochronie i opiece nad zabytkami w zakresie uzyskania pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków - w przypadku umieszczenia reklamy na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków;
4) przepisów dotyczących ochrony przyrody – w przypadku gdy miejsce umieszczenia reklamy znajduje się na obszarze form ochrony przyrody;
5) ewentualnie innych przepisów odrębnych.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.).
- Uchwała nr LXXXVII/900/23 Rady Miasta Otwocka z dnia 31 maja 2023 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
Pliki do pobrania
Karta usług - WPP-12 KARTA USŁUG inne niż szyld.doc
Wniosek - Wniosek o zaopiniowanie umieszczenia urządzenia reklamowego innego niż szyld.docx
Klauzula RODO - Klauzula RODO.docx