Biuro Prasowe Urzędu Miasta
Biuro Prasowe Urzędu Miasta
tel. 797 637 944
e-mail: biuroprasowe@otwock.pl
Kierownik: Aleksandra Czajkowska
Do zakresu zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:
1) opracowanie i realizacja polityki informacyjnej miasta,
2) reprezentowanie urzędu miasta w kontaktach z mediami,
3) współpraca z mediami poprzez informowanie mediów o działalności urzędu,
4) opracowywanie i przekazywanie mediom bieżących informacji na temat działalności urzędu miasta,
5) udzielanie wywiadów radiowych, telewizyjnych i prasowych w celu przekazywania opinii publicznej
informacji związanych z pracą urzędu miasta oraz zadaniami realizowanymi w podległych
jednostkach organizacyjnych,
6) współpraca z jednostkami organizacyjnymi,
7) udzielanie odpowiedzi na pytania dziennikarzy wpływające do urzędu,
8) udzielanie odpowiedzi na informacje publiczne związane z zadaniami biura prasowego,
9) organizowanie konferencji prasowych,
10) udzielanie wsparcia kierownictwu i pracownikom urzędu miasta w kontaktach z mediami - celem
przekazywania opinii publicznej informacji związanych z pracą urzędu i zadaniami realizowanymi
w jednostkach,
11) koordynacja wspólnych działań i spraw komunikacyjno-organizacyjnych będących we wspólnych
właściwościach - celem spójnej polityki informacyjnej i sprawnego przepływu informacji między
urzędem miasta i podległymi jednostkami organizacyjnymi,
12) kreowania pozytywnego wizerunku Urzędu Miasta Otwocka,
13) prowadzeniem codziennego monitoringu mediów; reagowanie na publikacje prasowe i materiały
radiowe oraz telewizyjne dotyczące urzędu - celem monitorowania komunikacji zewnętrznej
dotyczącej urzędu,
14) przygotowanie i redagowanie informatora miejskiego.