Wydział Budżetu
tel. 22 779 20 01 do 6, wew. 105, 161, 187, 165, 167
e-mail: ilech@otwock.pl
budynek "B", I piętro
Naczelnik: Iwona Lech
tel. 22 788-09-99
Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu, sporządzanie projektu budżetu Miasta oraz przedkładanie go w obowiązującym terminie do uchwalenia,
- przygotowywanie i sporządzanie materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla prezydenta,
- bieżące analizowanie budżetu oraz informowanie prezydenta o przebiegu jego realizacji,
- opracowywanie prognoz finansowych dla miasta,
- kontrola planów finansowych jednostek gminy i urzędu,
- nadzór nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
- uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu miasta,
- sprawdzanie pod względem formalno - rachunkowym dokumentów będących podstawą dokonania wydatku,
- przygotowywanie dokumentów do gotówkowego i bezgotówkowego dokonywania wydatków,
- dokonywanie płatności na podstawie dokumentów zatwierdzonych do wypłaty,
- współdziałanie z organami finansowymi i bankami,
- obsługa finansowo - księgowa urzędu jako jednostki budżetowej oraz miasta,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych urzędu i miasta,
- sporządzanie jednostkowych, zbiorczych i łącznych sprawozdań finansowych, budżetowych i statystycznych,
- sporządzanie zbiorczego sprawozdania z wykonania budżetu i zbiorczej informacji o przebiegu realizacji budżetu za I półrocze,
- sporządzanie zbiorczej informacji o stanie mienia komunalnego.
- ewidencja analityczna i windykacja należności z tytułu:
- mandatów wystawianych przez Straż Miejską,
- opłat za zajęcie pasa drogowego i umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej w pasie drogowym,
- renty planistycznej,
- opłat i kar za wycinkę drzew;
- realizacja, spłata i ewidencja kredytów i pożyczek,
- prowadzenie ewidencji i rozliczeń zadań inwestycyjnych,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem wynagrodzeń pracowników urzędu, organów Miasta i umów zleceń i o dzieło,
- prowadzenie rozliczeń z tytułu składek ZUS oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
- prowadzenie spraw emerytalnych i rentowych pracowników w zakresie finansowym,
- rozliczanie osobowego funduszu płac pracowników urzędu,
- rozliczanie podatku VAT z Urzędem Skarbowym.
data wytworzenia | 2016-03-11 |
data udostępnienia | 2016-03-11 |
sporządzone przez | Zajączkowska Katarzyna |
opublikowane przez | Nowak Małgorzata |
ilość odwiedzin | 948 |
rejestr zmian | zobacz » |