Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych
Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych
tel. 22 779 20 01 do 6, wew. 154, 126, 122, 142, 144, 141 lub 788 85 76;
e-mail: wdg@otwock.pl
budynek "B", parter
Funkcję Naczelnika Sprawuje: Magdalena Masłocha
Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:
1) udzielanie informacji o procedurach obowiązujących przy załatwianiu spraw
w Urzędzie oraz właściwości rzeczowej poszczególnych wydziałów, biur i miejskich jednostek organizacyjnych,
2) na stanowiskach obsługiwanych przez pracowników wyznaczonych komórek organizacyjnych Urzędu:
a) udzielanie kompleksowej informacji dotyczącej spraw, których załatwienie należy do kompetencji reprezentowanych komórek Urzędu,
b) wydawanie kart informacyjnych, druków i formularzy,
c) przyjmowanie pism, wniosków i podań oraz sprawdzanie kompletności składanych dokumentów,
d) wydawanie dokumentów, których termin odbioru uzgodniono wcześniej z interesantem.
3) w zakresie obsługi przedsiębiorców:
a) obsługa wniosków do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG),
b) wydawanie zaświadczeń i udzielanie odpowiedzi dotyczących przedsiębiorców funkcjonujących w oparciu o wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej (EDG) prowadzonej przez Prezydenta do dnia 31 grudnia 2011r.,
c) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
d) kontrola przedsiębiorców w zakresie przestrzegania udzielonych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
e) obsługa Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
f) wykonywanie czynności w ramach punktu potwierdzania profili zaufanych – potwierdzanie, przedłużanie ważności i unieważnienie profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej,
g) prowadzenie spraw związanych z organizacją czasu pracy placówek handlowych, gastronomicznych i usługowych,
h) opiniowanie rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Miasta,
i) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
4) w zakresie spraw obywatelskich:
a) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dokumentów stwierdzających tożsamość,
b) prowadzenie ewidencji ludności,
c) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,
d) prowadzenie rejestru wyborców oraz aktualizacja tego rejestru,
e) prowadzenie spraw i przygotowywanie niezbędnych materiałów do przeprowadzania wyborów prezydenckich, parlamentarnych i samorządowych oraz referendów,
f) występowanie do sądu z wnioskiem o wyznaczenie przedstawiciela dla osoby nieobecnej lub niezdolnej do czynności prawnych,
g) przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane,
h) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem pozwoleń na przeprowadzenie zbiórki na terenie Miasta lub jego części,
i) udzielanie pomocy USC w sprawach wydawania dokumentów z Systemu Rejestrów Państwowych (SRP),
j) realizacja Programu „Karta Rodzina 3+” oraz Programu „Karta Dużej Rodziny”, „Karta Rodzina N+”
k) prowadzenie spraw związanych z repatriacją.