Wydział Planowania Przestrzennego
tel. 22 779 20 01 do 6, wew. 200, 108, 152, 190 lub 22 779 38 45,
e-mail: architektura@otwock.pl ,
budynek "B", I piętro
Naczelnik: Elżbieta Salamończyk
tel. 22 779 38 45
Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:
- opracowywanie analiz dotyczących zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy,
- opracowywanie wieloletnich programów sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- obsługa merytoryczna procedury sporządzania i zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
- wykonywanie analiz dotyczących zasadności przystąpienia do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium,
- przygotowywanie wytycznych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz innych opracowań planistycznych i realizacyjnych,
- przygotowywanie części merytorycznej specyfikacji istotnych warunków zamówień publicznych na wykonywanie miejscowych planów,
- obsługa merytoryczna i formalna poszczególnych etapów projektów planów oraz elaboratu planu po jego zatwierdzeniu,
- zbieranie wniosków oraz przeprowadzanie procesów opiniowania i uzgodnień z uprawnionymi jednostkami i instytucjami,
- obsługa procesu wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu,
- przygotowywanie projektów zawiadomień i zarządzeń prezydenta oraz projektów uchwał rady miasta,
- sprawdzanie kompletności dokumentacji planów, ich odbiór i archiwizacja oraz przekazywanie uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wojewodzie, celem stwierdzenia zgodności z prawem i opublikowania w Dzienniku Urzędowym;
- opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego opracowywanych dla terenów gmin sąsiednich,
- opracowywanie wypisów i wyrysów z obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- opiniowanie projektów podziałów geodezyjnych pod kątem zapisów mpzp.
- opracowywanie projektów decyzji:
- o warunkach zabudowy,
- o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
- przeprowadzanie procedur związanych z uzgodnieniem projektów decyzji,
- uzgadnianie i opiniowanie projektów reklam i znaków plastycznych umieszczonych w przestrzeni publicznej miasta i gminy,
- prowadzenie rejestrów aktów administracyjnych z zakresu merytorycznego działania wydziału,
- przygotowywanie odpowiedzi na zażalenia i odwołania a następnie przekazywanie całości dokumentacji do organu II instancji,
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem jednorazowych opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego zmianą przeznaczenia tzw. „rent planistycznych”,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją roszczeń odszkodowawczych, o których mowa w art. 36 i 37 ustawy o planowaniu przestrzennym,
- prowadzenie spraw związanych z aktualizacją i realizacją Lokalnego Programu Rewitalizacji,
- prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków.
data wytworzenia | 2016-03-11 |
data udostępnienia | 2016-03-11 |
sporządzone przez | Zajączkowska Katarzyna |
opublikowane przez | Marcin Stefanowicz |
ilość odwiedzin | 2028 |
rejestr zmian | zobacz » |