Podział niezależnie od ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku planu niezależnie od decyzji o warunkach zabudowy
Podział nieruchomości w trybie art. 95 i ustawy o gospodarce nieruchomościami tj.:
Niezależnie od ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku planu niezależnie od decyzji o warunkach zabudowy.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o podział nieruchomości w trybie art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami wraz z czytelnymi podpisami wszystkich stron postępowania;
- dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (odpis księgi wieczystej albo oświadczenie przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem o podział wraz ze wskazaniem numeru księgi wieczystej albo zaświadczenie o stanie prawnym, jaki wynika ze zbioru dokumentów;
- wypis z ewidencji gruntów i budynków;
- mapa ewidencyjna;
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości wraz ze szkicem przyjęcia granic będącym integralną częścią protokołu (1 egz.),
- mapy z projektem podziału (1 egz. + dodatkowe egzemplarze w ilości równej liczbie stron postępowania);
- wykaz zmian gruntowych (jeżeli nie znajduje się na mapie z projektem podziału nieruchomości);
- wykaz synchronizacyjny - jeżeli oznaczenie działek gruntu w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej (jeśli nie znajduje się na mapie z projektem podziału nieruchomości).
Uwaga:
- W przypadku, gdy podział nieruchomości zabudowanej powoduje także podział budynku, do wniosku o podział należy dołączyć rzuty poszczególnych kondygnacji budynku (od fundamentów do przykrycia dachu) z oznaczeniem odcinka projektowanej granicy wewnątrz budynku, opieczętowane przez uprawnioną osobę (niezbędne uprawnienia ppoż. jak również budowlane łącznie).
- Pozwolenie konserwatora zabytków na podział nieruchomości, jeżeli nieruchomość jest wpisana do rejestru zabytków.
Opłaty
Z opłaty skarbowej zwolnione są sprawy objęte ustawą o gospodarce nieruchomościami.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Nieruchomości tel. 22 779 20 01 wew. 178
e-mail: wn@otwock.pl
Pn. 8:00-18:00
Wt., Śr., Czw. i Pt., 8:00-16:00
Sposób załatwienia
- Złożenie kompletnego wniosku
- Analiza otrzymanych dokumentów, wezwania.
- Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości/odmawiającej podziału nieruchomości.
Termin załatwienia
Wydanie decyzji w terminie miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy. Do tego terminu nie wlicza się okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 7 grudnia 2004r w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości
- Ustawa z dn. 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Pliki do pobrania
Klauzula informacyjna podział.pdf
oświadczenie - stan wpisów KW.pdf