Wydział Nieruchomości
Wydział Nieruchomości
tel. 22 779 20 01, wew. 147, 166, 178, 181
e-mail: alatoszek@otwock.pl
budynek "B", II piętro
Sprawy lokalowe: ul. Wawerska 8
tel. 22 779 46 94
p.o. Naczelnika: Anna Latoszek
Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:
1) dokonywanie rozgraniczeń nieruchomości,
2) prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów,
3) ustalanie numerów porządkowych,
4) prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem obiektów,
5) opracowanie polityki Miasta w zakresie gospodarowania nieruchomościami,
6) gospodarowanie nieruchomościami należącymi do gminnego zasobu nieruchomości w zakresie określonym przepisami, w szczególności:
a) ewidencjonowanie nieruchomości,
b) regulacja stanów prawnych nieruchomości,
c) dokonywanie obrotu nieruchomościami,
d) sporządzanie planów wykorzystania zasobu,
e) nadzór nad wykonywaniem użytkowania wieczystego;
f) nadzór nad wykonywaniem innych umów związanych z nieruchomościami,
g) prowadzenie spraw dotyczących przekształcania prawa użytkowania wieczystego,
h) przygotowanie postępowań sądowych dotyczących nieruchomości,
i) regulowanie ksiąg wieczystych nieruchomości,
j) wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu,
k) współpraca z innymi organami i podmiotami, które gospodarują nieruchomościami,
7) dokonywanie scaleń i podziałów nieruchomości,
8) dokonywanie podziałów nieruchomości,
9) wywłaszczanie nieruchomości i zwrot wywłaszczonych nieruchomości;
10) wycena nieruchomości;
11) prowadzenie spraw związanych z określaniem udziału w kosztach budowy urządzeń infrastruktury technicznej;
12) prowadzenie spraw związanych z komunalizacją gruntów,
13) prowadzenie spraw dotyczących wykonywania prawa pierwokupu nieruchomości,
14) tworzenie i realizacja polityki miasta w sprawach lokalowych oraz opracowanie projektu i realizacja wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Miasta,
15) prowadzenie spraw związanych z obrotem lokalami mieszkalnymi będącymi własnością Miasta,
16) prowadzenie postępowań dotyczących roszczeń związanych z gospodarowaniem lokalami,
17) prowadzenie spraw wynikających z Ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego, Ustawy o własności lokali, Ustawy kodeks cywilny, w szczególności:
a) prowadzenie spraw związanych z wynajmowaniem lokali i pomieszczeń z zasobu mieszkaniowego gminy,
b) współpraca ze wspólnotami mieszkaniowymi,
c) prowadzenie spraw w zakresie przyznawania ulg w opłatach czynszowych,
d) współpraca z komisjami Rady,
18) nadzór nad Zarządem Gospodarki Mieszkaniowej w zakresie prawidłowej gospodarki zasobem mieszkaniowym.