Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego
Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego
tel. 22 779 20 01, wew. 130
e-mail: archiwum@otwock.pl
budynek "C", piwnica
Główny Specjalista: Grzegorz Figat
Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:
1) prowadzenie archiwum zakładowego,
2) współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego tworzenia teczek spraw i ich przygotowania do przekazania archiwum zakładowemu,
3) przejmowanie akt z poszczególnych jednostek organizacyjnych urzędu,
4) porządkowanie przechowywanej dokumentacji przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym,
5) przechowywanie, zabezpieczenie oraz ewidencjonowanie posiadanych i przejmowanych akt,
6) udostępnianie przechowywanej dokumentacji,
7) przeprowadzanie kwerend archiwalnych,
8) wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w jednostce organizacyjnej urzędu,
9) prowadzenie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu,
10) przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do właściwego archiwum państwowego,
11) dbałość o zachowanie dokumentacji w odpowiednim stanie fizycznym oraz prowadzenie, w razie konieczności, niezbędnych prac konserwatorskich,
12) sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym,
13) prowadzenie Kroniki Miasta Otwocka, we współpracy z innymi podmiotami.