Wydział Organizacyjny i Spraw Pracowniczych
Wydział Organizacyjny i Spraw Pracowniczych
tel. 22 779 20 01, wew. 103, 378
budynek "C", I piętro, pok. nr 9
Funkcje Naczelnika Sprawuje: Magdalena Masłocha
tel. 22 779 20 01, wew. 169
Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:
1. w zakresie spraw organizacyjnych:
1) wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem obsługi narad organizowanych przez Prezydenta w tym:
a) opracowywanie projektów porządku posiedzeń,
b) współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi w zakresie przygotowania materiałów do tematów zgłoszonych na narady organizowane przez Prezydenta,
c) sporządzanie protokołów,
d) przekazywanie podjętych na posiedzeniach ustaleń jednostkom organizacyjnym,
2) obsługa sekretariatu Prezydenta,
3) prowadzenie rejestru skarg i wniosków, oraz rejestru petycji
4) koordynacja procesu udzielania informacji publicznej,
5) koordynacja rozpatrywania skarg i wniosków, w tym rozdzielanie ich do załatwienia przez właściwe komórki organizacyjne i nadzór nad terminowością ich załatwienia,
6) koordynacja rozpatrywania wniosków i interpelacji radnych oraz wniosków i interwencji posłów i senatorów,
7) prowadzenie rejestrów:
a) zarządzeń Prezydenta,
b) upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Prezydenta,
c) porozumień zawieranych przez Prezydenta,
d) pieczęci i stempli,
e) umów,
f) porozumień,
g) wystąpień podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową.
h) kontroli,
i) wniosków o udzielenie dostępu do informacji publicznej.
8) opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu i jego zmian,
9) obsługa Biuletynu Informacji Publicznej,
10) techniczno – organizacyjna obsługa wyborów i referendów;
2. w zakresie spraw pracowniczych:
1) prowadzenie spraw kadrowych kierownictwa i pracowników Urzędu oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych,
2) opracowywanie polityki kadrowej Urzędu w zakresie rekrutacji, selekcji, zatrudniania, systemu ocen oraz systemu szkoleń,
3) planowanie i organizacja szkoleń, dokształcania oraz doskonalenia zawodowego pracowników biur Urzędu,
4) realizowanie procesu służby przygotowawczej dla nowo zatrudnionych pracowników Urzędu,
5) naliczanie wynagrodzeń i innych świadczeń związanych z pracą pracowników Urzędu oraz sporządzanie list płac pracowników Urzędu,
6) prowadzenie spraw pracowników Urzędu związanych z realizacją regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
7) opracowywanie projektów regulaminów określających prawa i obowiązki pracowników Urzędu, w tym regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania oraz Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
8) współpraca z zakładowymi organizacjami związkowymi w zakresie wynikającym z przepisów prawa pracy,
9) szkolenie pracowników Urzędu wyznaczonych do wykonywania działań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji o sposobach postępowania na wypadek powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia;
10) realizacja zadań dotyczących obsługi krajowych podróży służbowych pracowników Urzędu w zakresie wskazanym zarządzeniem Prezydenta;
11) prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczeń społecznych;
12) prowadzenie polityki przeciwdziałania zjawisku mobbingu w Urzędzie;
13) wykonywanie zadań związanych ze zbieraniem i rejestracją oświadczeń majątkowych, o prowadzeniu działalności gospodarczej oraz lustracyjnych;
14) organizowanie prac związanych z ocenami okresowymi pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych,
15) prowadzenie obsługi komisji dyscyplinarnych,
16) sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie zatrudnienia,
17) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy w Urzędzie,
18) prowadzenie spraw związanych z praktykami studenckimi, zawodowymi, stażami odbywanymi w Urzędzie,
19) prowadzenie spraw socjalnych pracowników.
3. w zakresie obsługi technicznej:
1) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem należytego stanu technicznego budynków Urzędu,
2) zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz ochrona mienia Urzędu,
3) ewidencja środków trwałych i wyposażenia w Urzędzie,
4) prowadzenie spraw pieczęci i tablic urzędowych oraz gospodarka drukami i formularzami,
5) prowadzenie spraw gospodarczych i zaopatrzeniowych Urzędu,
6) utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach Urzędu,