Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy
Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy
Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:
1) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
2) bieżące informowanie o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usunięcia tych zagrożeń,
3) sporządzanie i przedstawianie okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
4) opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
5) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, w drodze do pracy i z pracy oraz zachorowań na choroby zawodowe,
6) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy oraz stwierdzonych chorób zawodowych,
7) prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
8) doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwa pożarowego w Urzędzie,
9) prowadzenie instruktażu ogólnego z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowego,
10) współdziałanie z lekarzami medycyny pracy, w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników.