Biuro Zarządzania Kryzysowego, Spraw Obronnych i Informacji Niejawnych
Biuro Zarządzania Kryzysowego, Spraw Obronnych i Informacji Niejawnych
tel. 22 779 20 01 do 6, wew. 109, 151 lub 22 779 44 90, po godz. 16.00 w tygodniu oraz dni wolne od pracy wszelkie pilne informacje należy kierować pod nr telefonu 22 779-20-07
e-mail: wzk@otwock.pl
budynek "C", I piętro
Kierownik: Alicja Szymańska
tel. 22 779 44 90
Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:
1) opracowywanie i realizacja polityki Miasta w zakresie działania Biura,
2) nadzór i koordynacja spraw z zakresu zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych realizowanych przez komórki organizacyjne oraz miejskie jednostki organizacyjne,
3) monitorowanie i analiza stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Miasta,
4) współpraca z Policją, administracją rządową, jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w celu poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego,
5) realizacja zadań dotyczących bezpieczeństwa imprez masowych oraz zgromadzeń publicznych,
6) realizacja zadań dotyczących planowania cywilnego, w tym opracowywanie i aktualizowanie Planu zarządzania kryzysowego Miasta,
7) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
8) monitorowanie, analiza i ocena zagrożeń na terenie Miasta,
9) współpraca z innymi podmiotami w zakresie zarządzania kryzysowego,
10) udział w pracach i obsługa Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
11) obsługa Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta, w tym uruchamianie procedur, planów działania, w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych lub wprowadzenia stanów nadzwyczajnych,
12) wykonywanie zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej i ochrony przez powodzią oraz współpraca w tym obszarze z Państwową Strażą Pożarną i Ochotniczymi Strażami Pożarnymi,
13) realizacja zadań dotyczących zapewnienia gotowości bojowej Ochotniczych Straży Pożarnych,
14) wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej i powszechnej samoobrony,
15) gospodarka sprzętem OC, planowanie i organizacja zaopatrzenia w sprzęt i środki, prowadzenie sprawozdawczości i ewidencji sprzętu OC,
16) realizacja zadań dotyczących planowania obronnego i operacyjnego na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,
17) prowadzenie spraw związanych z organizacją rejestracji i kwalifikacji wojskowej na terenie Miasta,
18) reklamowanie osób na wniosek i z urzędu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
19) prowadzenie spraw związanych z rekompensatami utraconych wynagrodzeń żołnierzy rezerwy, którzy odbyli ćwiczenia wojskowe,
20) prowadzenie spraw związanych z planowaniem świadczeń na rzecz obrony, w tym świadczeń osobistych i rzeczowych,
21) kontrola z zakresu realizacji zadań obronnych w jednostkach podległych i podporządkowanych Prezydentowi,
22) prowadzenie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych, w tym:
a) zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,
b) prowadzenie kancelarii informacji niejawnych i punktów przechowywania dokumentów,
c) kontrola ochrony informacji niejawnych, ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
d) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne,
e) opracowanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w Urzędzie Miasta Otwocka,
23) prowadzenie spraw związanych z usuwaniem pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych, lub których stan wskazuje, że są nieużywane.
2. W Biurze działa, podległy bezpośrednio Prezydentowi Miasta, Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych, który wypełnia zadania wynikające z funkcji, w szczególności:
a) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających,
b) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych,
c) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto.