Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Otwocka
Menu góra
Strona startowa Ogłoszenia, informacje Poradnik interesanta Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru pesel; WOM-16 - Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych, menu 1222, artykuł 9059 - BIP - Miasto Otwock”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych

Udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru pesel; WOM-16

Wymagane wnioski

Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestr mieszkańców oraz rejestru PESEL.

Do wglądu:

Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.

Wymagane załączniki

1. Dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych jednostkowych.

2. Dokumenty potwierdzające posiadanie interesu prawnego do uzyskania danych osobowych.

3. Pełnomocnictwo, w przypadku gdy osoba działa przez pełnomocnika.

4.Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).

Opłaty

31 zł - opłata za udostępnienie danych jednostkowych (opłata stanowi dochód budżetu państwa).

17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).

Powyższe opłaty można uiścić w kasie urzędu bud. B lub na nw. rachunek -

za udostępnienie danych jednostkowych: 25 8001 0005 2001 0007 9875 0001,

za złożenie pełnomocnictwa: 89 8001 0005 2001 0007 9875 0013.

Z opłaty za udostępnienie danych zwolnione są podmioty wymienione w art. 46 ust. 1 ustawy o ewidencji ludności.

Z opłaty za udostępnienie danych niezbędnych do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia zwolnione są również osoby i jednostki organizacyjne – po wykazaniu interesu prawnego. 

Opłacie skarbowej nie podlega złożenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. 

Miejsce złożenia i odbioru

Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych

poniedziałek: 8.00 -18.00

wtorek – piątek: 8.00 -16.00

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Obsługi Mieszkańca i Podmiotów Gospodarczych - tel. 22 779 27 29 lub 22 779 20 01 wew. 142

Termin załatwienia

Do 30 dni.

Tryb odwoławczy

Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Opłata za odwołanie

Brak

Uwagi

1.Dane jednostkowe z rejestru mieszkańców udostępnia właściwy organ gminy.

2. Dane jednostkowe, to dane jednej osoby lub imiona i nazwiska wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.

3. W przypadku powołania się na interes prawny, należy wskazać podstawę prawną, z której wnioskodawca wywodzi uprawnienie do żądania udostępnienia wskazanych danych i załączyć dokumenty potwierdzające ten interes (np. zobowiązanie sądu do wskazania danych osoby poszukiwanej).

4. W przypadku posiadania interesu faktycznego w uzyskaniu danych jednostkowych, organ właściwy do udostępnieniadanych zobowiązany jest do uzyskania zgody osoby, której wniosek dotyczy.

5. Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.

6. Wniosek można złożyć w formie papierowej lub elektronicznej (za pomocą platformy ePUAP - link do strony: https://epuap.gov.pl/wps/portal) przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

7. Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru PESEL można złożyć tylko do jednej gminy.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.

3. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

6. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 czerwca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego.

7. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL.

Pliki do pobrania

Metryka

sporządzono
2005-11-30 przez Bożena Kalowska
udostępniono
2005-11-30 00:00 przez Marcin Stefanowicz
zmodyfikowano
2020-03-04 09:28 przez Stefanowicz Marcin
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
928
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.