Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Otwocka
Menu góra
Strona startowa Ogłoszenia, informacje Poradnik interesanta Urząd Stanu Cywilnego
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Rejestracja zgonu; USC-06 - Urząd Stanu Cywilnego, menu 1215, artykuł 9024 - BIP - Miasto Otwock”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Urząd Stanu Cywilnego

Rejestracja zgonu; USC-06


Wymagane dokumenty

Rejestracja zgonu w ciągu 3 dni w Urzędzie Stanu Cywilnego, według miejsca zgonu lub miejsca znalezienia zwłok.
Należy przedłożyć:

  • Kartę zgonu wystawioną przez lekarza
  • Dowód osobisty osoby zmarłej, w przypadku cudzoziemca paszport,
  • Do wglądu: dowód osobisty współmałżonka dla osób pozostających w związku małżeńskim oraz dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.


Opłaty

Nie pobiera się


Dokumenty do wglądu

  • dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon,
  • dowód osobisty współmałżonka, jeśli jest osobą pozostającą w związku małżeńskim
  • odpis aktu urodzenia lub aktu małżeństwa osoby zmarłej (w przypadku posiadania)


Jednostka odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego (tel. 22 779 46 84)
e-mail: usc@otwock.pl,
Pn. 800 -1800
Wt., Śr., Cz., Pt., 800 -1600


Sposób załatwienia

Przyjęcie dokumentów:
Sporządzenie aktu zgonu.
Wydanie odpisów aktu zgonu.


Termin załatwienia

W dniu dokonania zgłoszenia tego zdarzenia


Tryb odwoławczy

Od decyzji, odmawiającej dokonanie czynności, wydanej przez Kierownika USC Otwock przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.


Opłata za odwołanie

Nie pobiera się


Uwagi

Zgłoszenia zgonu dokonuje podmiot uprawniony do pochówku na podst. art. 10 ust.1 ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych


Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r poz. 1741, z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 2 stycznia 2015 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2015 r. poz. 194)
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 11 lutego 2015 r. w sprawie wzoru karty zgonu (Dz. U. z 2015 r. poz. 231)
  • Ustawa z dnia 16 listopada.2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., poz. 1628 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. nr 139, poz.993 z późn. zm.)


Nr konta do dokonywania opłat skarbowych:89 8001 0005 2001 0007 9875 0013


Pliki do pobrania

Metryka

sporządzono
2003-06-13 przez Wysocka Jolanta
udostępniono
2003-06-13 00:00 przez MałgorzataM Nowak
zmodyfikowano
2018-06-28 12:08 przez Nowak MałgorzataM
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
731
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.