Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Otwocka
»   obsługa      »   wyszukiwanie zaawansowane
Znajdujesz się w: strona główna  / MENU GŁÓWNE  / Miasto Otwock  / Wydziały Urzędu Miasta  / Wydział Ochrony Środowiska
    powiadom znajomego   drukuj stronę   wersja podstawowa       A- A A+
 Wydział Ochrony Środowiska Wydział Ochrony Środowiska


Wydział Ochrony Środowiska

tel. 22 779 20 01 do 6, wew. 171
e-mail: srodowisko@otwock.pl

budynek "C",

Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów na terenach nieleśnych z wyłączeniem nieruchomości będących w zakresie kompetencji Starosty,
  2. prowadzenie spraw związanych z ochroną wody, powietrza atmosferycznego, gleby oraz ograniczeniem hałasu,
  3. wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko,
  4. sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością organu,
  5. opiniowanie projektów prac geologiczno-inżynierskich, hydrogeologicznych oraz koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych,
  6. nadzór nad realizacją Gminnego Programu Ochrony Środowiska,
  7. edukacja ekologiczna oraz propagowanie działań proekologicznych i zasady zrównoważonego rozwoju z wyłączeniem zagadnień dot. gospodarki odpadami komunalnymi,
  8. prowadzenie spraw dot. zmiany stanu wody na gruncie,
  9. prowadzenie spraw związanych ze spisem rolnym,
  10. wydawanie zaświadczeń o pracy w gospodarstwie rolnym,
  11. wydawanie decyzji w sprawie zwrotu producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
  12. prowadzenie spraw związanych z opieką nad bezdomnymi zwierzętami oraz spraw związanych z prowadzeniem hodowli i utrzymaniem psa rasy agresywnej,
  13. prowadzenie rejestrów w tym publicznie dostępnego rejestru danych o środowisku w zakresie prowadzonych spraw zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
  14. prowadzenie spraw związanych z zestawieniem informacji o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat dotyczących: poboru wód podziemnych i odprowadzania ścieków, emisji pyłów lub gazów do powietrza z obiektów oraz środków transportu,
  15. dysponowanie środkami pochodzącymi z opłat za korzystanie ze środowiska,
  16. prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem i usuwaniem wyrobów azbestowych oraz nadzór nad realizacją Programu usuwania wyrobów zawierających azbest,
  17. wydawanie decyzji nakazujących posiadaczom odpadów usunięcie ich z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania.


data wytworzenia2016-03-11
data udostępnienia2016-03-11
sporządzone przezZajączkowska Katarzyna
opublikowane przezNowak Małgorzata
ilość odwiedzin347
rejestr zmianzobacz »
Miasto Otwock, Armii Krajowej 5, 05-400 Otwock, tel.: 22 779-20-01, fax: 22 779-42-25, umotwock@otwock.pl, www.otwock.pl
Przydatne informacje
Prawo
Nasz urząd
»  Kontakt
»  BIP
Władze
»  Sejm
»  Senat
»  Premier
Poprawny XHTML 1.0 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting INTERmedi@