|
|
|
Wydział Inwestycji |
Wydział Inwestycjitel. 22 779 20 01 do 6, wew. 100, 239, 156, 158 lub 22 779-33-32 e-mail: inwestycje@otwock.pl budynek "B", Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności: - prowadzenie spraw w zakresie inwestycji kubaturowych, a w tym:
- opracowywanie projektów planów inwestycyjnych i remontowych gminy wg założeń przedstawionych przez prezydenta,
- wszechstronne przygotowanie inwestycji i remontów prowadzonych przez gminę w ramach wydziału inwestycji, między innymi w zakresie:
- opracowania prognoz inwestycyjnych dotyczących zatwierdzonych w planie finansowym zadań inwestycyjnych i remontowych - z podziałem na poszczególne lata realizacji z wyliczeniem wartości zadania i planowanego przerobu w tych latach, - przygotowania określonej w odpowiednich przepisach dokumentacji technicznej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami; - inicjowanie, przygotowanie inwestycji wspólnych oraz ustalanie propozycji partycypacji w kosztach wspólnych przedsięwzięć inwestycyjnych gminy z innymi podmiotami,
- podejmowanie odpowiednich działań w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji prowadzonych inwestycji,
- sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie prowadzonych inwestycji - zgodnie z obowiązującymi w tej mierze przepisami,
- odbiór techniczny i rozliczanie zakończonych inwestycji,
- przekazywanie zakończonych inwestycji na podstawie odpowiednich dokumentów wydziałowi organizacyjnemu w celu wniesienia ich na majątek gminy oraz wydziałowi budżetu w celu zaewidencjonowania w księgach rachunkowych,
- uzyskiwanie zgody na użytkowanie obiektów,
- prowadzenie spraw związanych z remontami budynków i obiektów mieszkaniowych, oświatowych, sportowych i innych będących we władaniu gminy;
- nadzór nad realizacją polityki energetycznej gminy - w tym planowanie energetyczne i działania inwestycyjne oraz ich koordynacja z działaniami przedsiębiorstw energetycznych,
- nadzór, realizacja i koordynacja zadań wynikających z Planu działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP), Planu Gospodarki Niskoemisyjnej,
- reprezentowanie Gminy w kontaktach z organizacjami propagującymi racjonalne użytkowanie i zarządzanie energią,
- realizacja programu modernizacji oświetlenia ulicznego w gminie,
- realizacja programu poprawy efektywności energetycznej na terenie gminy,
- współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi w celu zapewnienia spójności pomiędzy planami rozwojowymi przedsiębiorstw energetycznych a planami miasta,
- opiniowanie planowanych i bieżących inwestycji w mieście pod kątem energooszczędności budowanych obiektów, uzgadnianie zakresu prac remontowych oraz modernizacyjnych na urządzeniach i instalacjach w obiektach gminnych,
- wykonywanie i zlecanie analiz opłacalności zastosowania rozwiązań poprawiających efektywność energetyczną dla obiektów gminnych,
- wykonywanie i zlecanie audytów energetycznych dla obiektów gminnych,
- opiniowanie audytów energetycznych i części energetycznych wniosków o dofinansowanie dla inwestycji gminnych,
- przygotowywanie planów termomodernizacyjnych dla obiektów gminnych,
- kompleksowe przygotowanie inwestycji budowy dróg wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą tj. odwodnienie, wodociągi, kanalizacja sanitarna i oświetlenie:
- nadzór nad opracowaniem dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń na budowę,
- nadzór nad realizacją i ostateczne rozliczenie zawartych umów i porozumień w sprawie finansowania inwestycji,
- opracowanie dokumentów dla zadań inwestycyjnych realizowanych z udziałem mieszkańców,
- opracowanie dokumentów związanych ze współfinansowaniem planowanych inwestycji przez inne podmioty;
- nadzór inwestorski w zakresie budowy dróg zgodnie z obowiązującymi przepisami:
- wybór wykonawcy robót -przygotowywanie materiałów przetargowych i umów,
- odbiory techniczne,
- ostateczne rozliczenie zakończonych zadań,
- przekazanie zakończonych inwestycji do Wydziału Organizacyjnego;
- współpraca w zakresie planowania rozwoju infrastruktury (w zakresie wodociągów, kanalizacji sanitarnej, sieci ciepłowniczych, oświetlenia dróg i placów, sygnalizacji świetlnej dróg) we współpracy z Otwockim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. (OPWiK), Otwockim Zakładem Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. (OZEC), aktualnymi operatorami w zakresie dostaw energii elektrycznej, gazu i innych mediów,
- współpraca ze Spółkami OPWiK i OZEC przy realizacji zadań własnych gminy w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę, odprowadzania ścieków i zaopatrzenia w energię cieplną,
- realizacja zadań własnych gminy w zakresie oświetlenia i sygnalizacji świetlnej gminnych dróg, ulic i placów w zakresie inwestycji,
- przygotowanie prognoz, opinii, opracowań, dotyczących rozwoju infrastruktury technicznej na terenie miasta,
- prowadzanie spraw dotyczących zawartych przez Miasto Otwock porozumień z prywatnymi inwestorami w zakresie partycypacji w kosztach budowy infrastruktury.
data wytworzenia | 2017-05-10 |
data udostępnienia | 2017-05-10 |
sporządzone przez | Zajączkowska Katarzyna |
opublikowane przez | Nowak Małgorzata |
ilość odwiedzin | 639 |
rejestr zmian | zobacz » |
|
|