Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Otwocka
»   obsługa      »   wyszukiwanie zaawansowane
Znajdujesz się w: strona główna  / MENU GŁÓWNE  / Miasto Otwock  / Wydziały Urzędu Miasta  / Wydział Podatków i Opłat
    powiadom znajomego   drukuj stronę   wersja podstawowa       A- A A+
 Wydział Podatków i Opłat Wydział Podatków i Opłat


Wydział Podatków i Opłat

tel. 22 779 20 01 do 6, wew. 192, 131, 182,  
e-mail: wpo@otwock.pl
budynek "B", I piętro

Naczelnik: Agnieszka Mądry
tel. 22 779 24 04

Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:

  1. przygotowywanie projektów uchwał w zakresie stawek podatkowych,
  2. prowadzenie ewidencji podatkowej w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych,
  3. prowadzenie spraw z zakresu wymiaru w/w podatków,
  4. wydawanie na podstawie upoważnienia udzielonego przez Prezydenta decyzji administracyjnych w zakresie w/w podatków oraz w sprawie zwrotu opłaty skarbowej,
  5. gromadzenie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem faktycznym składanych organowi podatkowemu informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych, informacji o lasach, informacji o gruntach oraz kontrola w tym zakresie,
  6. prowadzenie postępowań w sprawach zmiany decyzji ostatecznej ustalającej lub określającej wysokość zobowiązania podatkowego w wyniku zmiany okoliczności faktycznych mających wpływ na wysokość ustalonego lub określonego zobowiązania podatkowego,
  7. wystawianie zaświadczeń w sprawach podatkowych,
  8. prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach udzielania ulg (umorzenie, odroczenie, raty) w podatkach od nieruchomości, rolnym, leśnym, od środków transportowych oraz stanowiących dochody miasta, a realizowanych przez Urząd Skarbowy,
  9. prowadzenie księgowości w zakresie podatków i opłat:
    1. podatku od nieruchomości,
    2. podatku rolnego,
    3. podatku leśnego,
    4. podatku od środków transportowych,
    5. opłaty od posiadania psów,
    6. opłaty targowej,
    7. opłaty adiacenckiej;
  10. dokonywanie rozliczeń podatników z tytułu wpłat, nadpłat i zaległości,
  11. kierowanie do egzekucji administracyjnej należności podatkowych (wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych),
  12. prowadzenie księgowości, na podstawie przypisów dokonanych przez wydział merytoryczny, w zakresie należności cywilnoprawnych:
    1. czynszu za dzierżawę gruntu,
    2. czynszu za najem lokali użytkowych,
    3. opłat za bezumowne użytkowanie gruntu i lokalu użytkowego,
    4. opłat za wieczyste użytkowanie gruntu,
    5. opłat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego,
    6. dochodów ze sprzedaży majątku gminy: lokale, działki,
    7. opłaty za rezerwację miejsca na targowisku;
  13. windykacja należności cywilnoprawnych z zakresu prowadzonej księgowości przez Wydział,
    1. wysyłanie wezwań do zapłaty,
    2. przekazywanie do kancelarii prawnej dokumentów wymaganych do sporządzenia pozwu do sądu o zapłatę,
    3. sporządzanie wniosków o egzekucję do komornika sądowego;
  14. sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych dotyczących realizowanych przez Wydział dochodów,
  15. prowadzenie spraw z zakresu podatku od towarów i usług:
    1. wystawianie faktur VAT na należności z zakresu prowadzonej księgowości przez Wydział,
    2. prowadzenie rejestru podatku VAT;
  16. prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania (kwitariusze przychodowe, dowody wpłat KP oraz bilety opłaty targowej),
  17. prowadzenie sprawozdawczości z zakresu pomocy publicznej.


data wytworzenia2016-03-11
data udostępnienia2016-03-11
sporządzone przezZajączkowska Katarzyna
opublikowane przezMałgorzataM Nowak
ilość odwiedzin678
rejestr zmianzobacz »
Miasto Otwock, Armii Krajowej 5, 05-400 Otwock, tel.: 22 779-20-01, fax: 22 779-42-25, umotwock@otwock.pl, www.otwock.pl
Przydatne informacje
Prawo
Nasz urząd
»  Kontakt
»  BIP
Władze
»  Sejm
»  Senat
»  Premier
Poprawny XHTML 1.0 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting INTERmedi@