Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x
Biuletyn Informacji Publicznej
Miasta Otwocka
»   obsługa      »   wyszukiwanie zaawansowane
    powiadom znajomego   drukuj stronę   wersja podstawowa       A- A A+
 Wydział Zarządzania Kryzysowego, Spraw Obronnych i Ochrony Przeciwpożarowej Wydział Zarządzania Kryzysowego, Spraw Obronnych i Ochrony Przeciwpożarowej


Wydział Zarządzania Kryzysowego, Spraw Obronnych i Ochrony Przeciwpożarowej

tel. 22 779 20 01 do 6, wew. 109, 151 lub 22 779 44 90, 
e-mail: wzk@otwock.pl
budynek "C"

Naczelnik: Włodzimierz Gańko
tel.  22 779 44 90

Do zadań jednostki organizacyjnej urzędu należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego, w tym m.in.:
    1. realizacja zadań planowania cywilnego,
    2. przygotowywanie planów zarządzania kryzysowego,
    3. przygotowywanie struktur uruchamianych w sytuacjach kryzysowych,
    4. przygotowywanie i utrzymywanie zasobów niezbędnych do wykonania zadań ujętych w planie zarządzania kryzysowego,
    5. utrzymywanie baz danych niezbędnych w procesie zarządzania kryzysowego,
    6. przygotowywanie rozwiązań na wypadek zniszczenia lub zakłócenia funkcjonowania infrastruktury krytycznej,
    7. przygotowywanie procedur działania w czasie wystąpienia zagrożeń i klęsk żywiołowych,
    8. przygotowywanie planów operacyjnych ochrony przed powodzią,
    9. prowadzenie dokumentacji zespołu zarządzania kryzysowego,
    10. organizowanie, koordynacja i prowadzenie działań ratowniczych na terenie gminy,
    11. przygotowywanie projektów rozwiązań prawnych;
  2. prowadzenie spraw z zakresu obronności, w tym m.in.:
    1. planowanie i realizacja zadań w dziedzinie pozamilitarnych przygotowań obronnych,
    2. planowanie funkcjonowania gminy w warunkach kryzysu i w czasie wojny,
    3. planowanie organizacyjnych przygotowań zapewniających wykonywanie zadań w wyższych stanach gotowości obronnej,
    4. planowanie i realizacja działań dla potrzeb natychmiastowego uzupełnienia sił zbrojnych,
    5. prowadzenie spraw związanych z planowaniem i realizacją świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obrony kraju,
    6. prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem z urzędu i na wniosek żołnierzy rezerwy będących pracownikami urzędu lub radnymi;
  3. prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej, w tym m.in.:
    1. planowanie funkcjonowania obrony cywilnej na obszarze gminy,
    2. przygotowywanie planów w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,
    3. prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej;
  4. prowadzenie spraw Ochotniczych Straży Pożarnych, w tym m.in:
    1. nadzór nad działalnością oraz prowadzenie dokumentacji ochotniczych straży pożarnych,
    2. zapewnienie gotowości bojowej ochotniczych straży pożarnych,
    3. planowanie i realizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego oraz wyposażenia dla jednostek ochotniczych straży pożarnych,
    4. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem członków ochotniczych straży pożarnych, młodzieżowych drużyn pożarniczych oraz sprzętu i siedzib OSP,
    5. współdziałanie z Komendantem OSP oraz Komendantem Powiatowym PSP;
  5. prowadzenie spraw z zakresu wojskowego, w tym m.in.:
    1. rejestracja przedpoborowych na potrzeby kwalifikacji wojskowej,
    2. przygotowywanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej,
    3. prowadzenie spraw związanych z orzekaniem poborowych i żołnierzy odbywających służbę za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny lub sprawujących bezpośrednią opiekę,
    4. prowadzenie spraw związanych z rekompensatami utraconych wynagrodzeń żołnierzy rezerwy którzy odbyli ćwiczenia wojskowe,
    5. współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej,
    6. prowadzenie rejestrów wymaganych przez organy administracji wojskowej;
  6. prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym spraw związanych z organizowaniem zgromadzeń publicznych i imprez masowych na terenie miasta oraz nadzór nad ich przebiegiem,
  7. wyznaczanie podmiotów, w których wykonywana jest kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna osób skazanych.


data wytworzenia2016-03-11
data udostępnienia2016-03-11
sporządzone przezZajączkowska Katarzyna
opublikowane przezNowak Małgorzata
ilość odwiedzin468
rejestr zmianzobacz »
Miasto Otwock, Armii Krajowej 5, 05-400 Otwock, tel.: 22 779-20-01, fax: 22 779-42-25, umotwock@otwock.pl, www.otwock.pl
Przydatne informacje
Prawo
Nasz urząd
»  Kontakt
»  BIP
Władze
»  Sejm
»  Senat
»  Premier
Poprawny XHTML 1.0 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting INTERmedi@