Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Otwocka
Menu góra
Strona startowa Ogłoszenia, informacje Skargi, wnioski i petycje
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Skargi, wnioski i petycje, bieżące, menu 1041 - BIP - Miasto Otwock”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Skargi, wnioski i petycje

Skargi, wnioski i petycje

Rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji


Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267, DZIAŁ VIII Kodeksu postępowania administracyjnego pt. „Skargi i wnioski”).
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skargi wniosków (Dz. U. 2002 Nr 5, poz. 46).
  3. Ustawa z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (Dz.U z 2014r. poz.1195).


Skargi: składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia.

Przedmiotem skargi może być w szczególności:

  • zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników,
  • naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
  • przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.


Wnioski: składa się do organów właściwych ze względu na przedmiot wniosku.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy:

  • ulepszenia organizacji,
  • wzmocnienia praworządności,
  • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
  • ochrony własności,
  • lepszego zaspakajania potrzeb ludności.


Petycje: składa się do organów właściwych.

Przedmiotem petycji może być:

żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.


Tryb zgłaszania:

  1. Skargi, wnioski mogą być wnoszone pisemnie, pocztą elektroniczną, a także ustnie do protokołu.
  2. Petycje mogą być wnoszone pisemnie lub w formie elektronicznej.
  3. Skargi, wnioski i petycje nie mogą być wnoszone telefonicznie.


Skargi, wnioski i petycje nie zawierające imienia i nazwiska (oznaczenia podmiotu) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.

Rejestr petycji do Prezydenta Miasta Otwocka 2016 r.

Rejestr petycji do Prezydenta Miasta Otwocka 2015 r.


Prezydent Miasta Jarosław Tomasz Margielski przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godz. 13.00 - 18.00 (zapisy w Sekretariacie, tel. (22) 779-27-92 lub 779-20-01 wew. 302)

Metryka

sporządzono
2015-10-20 przez Dąbkowska Anna
udostępniono
2015-10-20 00:00 przez Marcin Stefanowicz
zmodyfikowano
2019-11-08 08:33 przez Stefanowicz Marcin
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
10754
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.